본문 바로가기
팝송 가사·해석·듣기

Maroon 5 [Nothing Lasts Forever] 가사/해석/듣기

by 긍정포포 2022. 9. 23.
반응형

이번 곡은 마룬5의 [Nothing Lasts Forever] 입니다. 모던락(?) 장르인지 정확히는 모르겠으나 빠른템포의 이런 곡도 좋아하는 편입니다. 다른 유명한 곡들이 많아서 모르고 있던 곡인데 이번에 알게 되어 올립니다 ^^

 

 

 

 

It is so easy to see
누구나 알 수 있죠
Dysfunction between you and me
당신과 내가 잘 맞지 않는다는 걸요
We must free up these tired souls
지친 영혼을 자유롭게 해줘야 해요
Before the sadness kills us both
슬픔이 우리 모두를 삼키기 전에
I've tried and tried to let you know
지금껏 노력 해왔어요
I love you, but I'm letting go
당신을 사랑해요, 하지만 보내 드릴게요
It may not last, but I don't know
오래가지 못할 겁니다. 모르는 일이죠
I just don't know
모르겠어요
If you don't know, then you can't care
당신이 모른다면, 신경 쓸 일도 없죠
And you show up, but you're not there
당신은 나타났다가 사라지죠
But I'm waiting and you want to
나는 여전히 기다리고 당신은 그걸 원하죠
Still afraid that I will desert you
내가 당신을 버릴까 두려워요
Everyday
매일
With every worthless word
의미없는 말들로
We get more far away
우린 더 멀어 지네요
The distance between us
우리 사이의 거리는
Makes it so hard to stay
관계를 유지하기 힘들게 하네요
But nothing lasts forever
영원한건 없어요
But be honest babe
하지만 솔직하게
It hurts, but it may be the only way
아프지만, 헤어지는게 유일한 방법이에요
A bed that's warm with memories
추억이 담긴 침대는 따뜻하네요
Can heal us temporarily
잠시동안 우릴 치유할 수 있겠죠
But misbehaving only makes
하지만 아무리 그래도
The ditch between us so damn deep
우리 사이의 골은 더욱 깊어져가요
Built a wall around my heart
마음에 벽을 치고
Never let it fall apart
절대 아무도 들이지 않죠
Strangely I wish secretly
이상하게도 나는 원해요
It would fall down while I'm asleep
내가 자는 동안 그 벽이 허물어지기를
If you don't know, then you can't care
당신이 모른다면, 신경 쓸 일도 없죠
And you show up, but you're not there
당신은 나타났다가 사라지죠
But I'm waiting and you want to
나는 여전히 기다리고 당신은 그걸 원하죠
Still afraid that I will desert you
내가 당신을 버릴까 두려워요
Everyday
매일
With every worthless word
의미없는 말들로
We get more far away
우린 더 멀어 지네요
The distance between us
우리 사이의 거리는
Makes it so hard to stay
관계를 유지하기 힘들게 하네요
But nothing lasts forever
영원한건 없어요
But be honest babe
하지만 솔직하게
It hurts, but it may be the only way
아프지만, 헤어지는게 유일한 방법이에요
Though we have not hit the ground
비록 우리가 아직 바닥은 아니지만
Doesn't mean we're not still falling, oh-oh-ohh
아직 떨어지고 있는 중일 수도 있어요
I want so bad to pick you up
당신을 데리러 가고 싶어요
But you're still too reluctant to accept my help
하지만 당신은 내 도움을 여전히 꺼려하죠
What a shame
아쉽네요
I hope you find somewhere a place to blame
탓할 어딘가를 찾았으면 해요
But until then, the fact remains
하지만 진실은 남아있죠
Everyday (yeah)
매일
With every worthless word
의미없는 말들로
We get more far away
우린 더 멀어 지네요
The distance between us
우리 사이의 거리는
Makes it so hard to stay
관계를 유지하기 힘들게 하네요
But nothing lasts forever
영원한건 없어요
But be honest babe
하지만 솔직하게
It hurts, but it may be the only way
아프지만, 헤어지는게 유일한 방법이에요
Everyday
매일
With every worthless word
의미없는 말들로
We get more far away
우린 더 멀어 지네요
The distance between us
우리 사이의 거리는
Makes it so hard to stay
관계를 유지하기 힘들게 하네요
But nothing lasts forever
영원한건 없어요
But be honest babe
하지만 솔직하게
It hurts, but it may be the only way
아프지만, 헤어지는게 유일한 방법이에요

 

반응형

댓글